• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81440
+
-

سرمایه‌گذاری 19 میلیارد تومانی در معادن آذربایجان‌‌غربی

صنعت
سرمایه‌گذاری 19 میلیارد تومانی در معادن آذربایجان‌‌غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌غربی میزان سرمایه‌گذاری در معادن استان طی ۶ ماه نخست امسال را بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد. «علی بابایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به این‌که این میزان سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد افزایش داشته است اظهار کرد: در حوزه اکتشافات معدنی نیز ۳۴ فقره پروانه اکتشاف صادر شد و ۱۳ معدن اکتشافی به مرحله دریافت گواهی کشف رسید.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال ۲۲ فقره پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۴۵۸ هزار و ۳۰۰ تن، ذخیره قطعی بیش از ۱۵ هزار تن و با ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۸۶ نفر در آذربایجان غربی صادر شد. ۴۷۳ معدن هم دارای پروانه بهره‌برداری با استخراج ۱۶ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ تن و ذخیره قطعی یک میلیون و ۱۴۳ میلیون تن در حال فعالیت است. 

این معادن با حجم سرمایه‌گذاری 3۴۹۰ میلیارد ریال مشغول به فعالیت است و در سایه فعالیت آنها برای 5۱۴۲ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است. بابایی بیان کرد: در حال حاضر، ۲۱۱ محدوده اکتشافی در استان وجود دارد که در حال اجرای مراحل اکتشافی را طی می‌کنند و ۲۶ محدوده معدنی نیز موفق به دریافت گواهی کشف شده‌اند که در شرف بهره‌برداری قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید